Vakantie! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Renate Hout - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Renate Hout - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Renate

31 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

Bijna weer twee weken verder en inmiddels voor mij ook vakantie! Ik heb net mijn laatste begeleidingsmoment gehad voor vandaag. Vanaf morgen is het hier paasvakantie. Van 1 tot 12 april is de school gesloten.
Natuurlijk een hele goede reden om het er van te nemen, ik ga namelijk vannacht op vakantie. Om 2 uur rijden we weg, richting het vliegveld in Kaapstad. Ik ga met nog vier andere studenten uit Genadendal een 12-daagse vakantie tegemoet. We vliegen eerst naar Johannesburg om vervolgens met een huurauto verder te gaan. Op de planning staat het Krugerpark, gevolgd door een bezoek aan Mozambique en via de Panorama route zullen we weer teruggaan naar Johannesburg. Klinkt als een heerlijke vakantie toch? Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, ik heb er zin in!

Ik zal jullie ook nog op de hoogte brengen van de afgelopen twee weken. Vrijdag 20 maart ben ik met een aantal andere studenten naar Kaapstad gegaan, we hebben die middag/avond Lions Head beklommen. Helaas was het weer niet optimaal, het was bewolkt, waardoor we niet het ultieme uitzicht hadden op de top. Maar toch ook bijzonder om door de wolken heen te lopen en te eindigen boven een zee van wolken.
Ondanks deze ervaring zal Lions Head vast nog een keer op de planning komen, wanneer het hier beter weer voor is.

De volgende dag ben ik met Miriam, Oscar en twee jongens uit Genadendal naar Stellenbosch geweest. Een van de jongens heeft hier een tijdje gewoond en wist de weg wel te vinden. We hebben een hele gezellige avond gehad met z'n vijven! De deuren zijn al wel om 02:00 gesloten, iets anders dan bij ons in Nederland. Daar gaat het met gemak door tot een uur of 05:00.

Afgelopen week was niet zo bijzonder op stage, zoals altijd de kinderen begeleid. Er waren veel toetsen en andere belangrijke momenten in de klas, waardoor niet alle kinderen mee konden komen. Ik had daardoor op donderdag maar 4 kinderen begeleid, in plaats van 9.

Afgelopen weekend heb ik de Caledon Spa ontdekt. Warme baden, een jacuzzi, sauna en Turks stoombad. Een heerlijke plek om even tot rust te komen en te genieten. Daar zullen de Nederlandse studenten dus wel vaker gezien worden.
Ook was er even een spannend moment afgelopen vrijdag.. We kregen donderdag te horen dat we een visum nodig hadden voor Mozambique en deze de volgende dag moesten halen in Kaapstad. Donderdagavond vervolgens ook nog een kapotte auto. Maar ook dit hebben we weer doorstaan. We waren er op tijd en gelukkig duurt het allemaal niet zo lang als in Den Haag..

Vandaag en gisteren nog de laatste dagen stage gehad voor de vakantie. Wel bijzonder is dat de kinderen twee dagen voor niks op school zitten. Ze hebben de afgelopen 2 weken toetsen gehad en de leerkrachten zijn bezig met de rapporten. Een hele goede reden dus om geen lessen meer te geven. De kinderen hebben niks te doen, spelen alleen spelletjes, kletsen de hele dag, kijken films en tekenen er flink op los.
Vandaag trouwens een primeur. Elke ochtend begint het teamoverleg met het daggebed en elke keer leest een andere leerkracht dit voor. En ja hoor, dit keer was ik aan de beurt. Het daggebed, in het Afrikaans, voor 20 gelovige Afrikanen. Maar het is me gelukt, toch wel leuk om dit een keer te doen en ik kreeg er nog een compliment over ook!

Voor nu weer volledig op de hoogte, ik ga vanmiddag de koffer inpakken en me klaarmaken voor de vakantie. Tot over 2 weken!

Liefs, Renate

  • 31 Maart 2015 - 11:55

    Karin:

    Lieve Renate,
    Een hele goeie reis, geniet ervan en pas goed op jullie zelf..
    Even een break en een leuke reis tegemoet.
    Heel veel liefs, ik zal je extra missen nu xxx

  • 31 Maart 2015 - 12:03

    José V.d. B.:

    Hoi Renate,

    Geniet van je welverdiende vakantie! Heel veel plezier en een goede reis toegewenst vanuit Wijchen.

  • 31 Maart 2015 - 13:11

    Christa:

    Hoi Renate.
    Wat kun jij genieten zeg

  • 31 Maart 2015 - 16:59

    Monique:

    Mooi verslag, leuk om te lezen.
    Heel fijne vakantie, geniet ervan en pas goed op jezelf en elkaar. Liefs Monique

  • 31 Maart 2015 - 22:50

    Marjon:

    Hoi Renate,

    Kruger Park schijnt fantastisch te zijn!! Laat de leeuwen maar niet te dicht bij komen.
    Veel foto's maken, hè?

    Groetjes, Marjon

  • 06 April 2015 - 12:38

    Frank:

    Hoi Renate,

    Je belevenissen gelezen, genoeg te doen.
    Wat voor temperaturen zijn er in de buurt waar jij zit? Hier is het met 10 graden al warm.
    Volgens mijn is de grote afstand in suid-africa waar je ook moet zijn lastig. Altijd lange autoritten.
    Maar dat went, want het is geen dagelijkse kost.

    Wat mooi dat er een morgengebed gehouden wordt. Voelt heel goed aan.

    Renate een prettige tijd, en rustig aan.

    groeten van Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 4254

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 21 Juni 2015

Renate in Zuid-Afrika

Landen bezocht: