De laatste dag in Nederland - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Renate Hout - WaarBenJij.nu De laatste dag in Nederland - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Renate Hout - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Nederland

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

05 Februari 2015 | Nederland, Wijchen

Het is bijna zo ver! Morgen om 10:05 stijgt het vliegtuig op richting Kaapstad. Ik ga, samen met Roos, 4,5 maand stage lopen en wonen in Genadendal, een klein plaatsje in de buurt van Kaapstad. Wij wonen daar met 7 andere studenten en in Grabouw, een stukje verderop, woont de rest van de groep (totaal ca. 30 studenten van de HAN).
We zullen morgenavond om ongeveer half 11 Afrikaanse tijd, in Nederland is het dan een uur eerder, landen in Kaapstad. Wij worden op het vliegveld opgehaald en ons avontuur kan dan echt beginnen.

Roos en ik gaan stage lopen op de LR Schmidt Primary School en zullen vooral begeleiding bieden aan kinderen met lees- en taalachterstanden. Ik heb de afgelopen 2 maanden een cursus Afrikaans gevolgd, om de basistaal te kunnen beheersen. De taal zal in het begin erg wennen zijn, maar ik verwacht dat dit vanzelf goed komt en dat de kinderen en bevolking mij zullen begrijpen en ik hen.

De afgelopen week heb ik afscheid genomen van iedereen; familie, kennis, vrienden en collega's. Mijn koffer is gepakt, al was dit nog een hele klus om onder het maximale gewicht te komen. Ook mijn paspoort en visum zijn gereed, dus ik ben er klaar voor!

Gedurende mijn avontuur zal ik deze blog bijhouden, om jullie op de hoogte te houden!

Alles sal regkom!

Liefs, Renate

  • 05 Februari 2015 - 16:27

    Marjon:

    Beste Renate,

    Heel veel plezier en succes met je stage.
    Ik kijk er naar uit om regelmatig jouw verslagen te lezen en zo op de hoogte te blijven van jouw geweldige onderneming. Ben heel benieuwd naar jouw belevenissen op de LR Schmidt Primary School.

    Ik wens jou een goede reis.
    Groetjes,
    Marjon v.d. K.

  • 05 Februari 2015 - 16:46

    Jacintha:

    Beste Renate,

    Ik wens je een leerzame maar ook hele mooie tijd in Zuid Afrika. Geniet ervan!
    Voor morgen een goede reis en ik vind het leuk om je blog te volgen.
    Of ik hoor vast verhalen van je moeder tijdens onze high wine;)
    Groetjes Jacintha en de rest van familie B.

  • 05 Februari 2015 - 17:09

    José V.d. Berg:

    Hoi Renate,

    Heel veel plezier en mooie momenten in het verre Zuid-Afrika gewenst. Ik vind het heel knap dat je deze stap zet. Ik zou het vroeger niet gedurfd hebben ;-).
    Het wordt vast een geweldige ervaring die niemand je meer afneemt.

    Een hele goede reis gewenst en ik ga je zeker via deze site volgen. Ga genieten meis!!

    Groetjes, ook namens de rest hier,
    José.

    Ps. Knuffel mama morgen maar extra hard, ze moet er lang mee doen ;-).

  • 05 Februari 2015 - 18:57

    Marian Van Dreumel:

    Hoi Renate,

    Nogmaals goede reis en heel veel plezier in Afrika! Leuk dat ik je hier kan volgen.

    Groetjes Marian

  • 08 Februari 2015 - 11:07

    Karin:

    Hoi Renate, we hopen dat je goed bent aangekomen in Afrika. We kijken
    Wel op je reis verslag maar daar staat nog niks. Veel plezier en we zien je over
    6 maanden. u

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 4258

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 21 Juni 2015

Renate in Zuid-Afrika

Landen bezocht: